Oldal kiválasztása

A különböző közösségi oldalak, személyes weboldalak és vállalati kommunikációs rendszerek elterjedésével óriási ugrás figyelhető meg a portréfotók iránti igények növekedésében. Ennek orvoslására egy alternatíva az okostelefonok fényképezőjével készített gyors megoldás, vagy az ismerőst – akinek lapul egy digitális gép a tarsolyában – megkérni, hogy kattintson néhány képet. Ez orvosi nyelven szólva tüneti kezelés, azonban a képek erejében megbújó lényeg legtöbbször elő sem kerül. Ezért megfigyelve a fotóitokat, amiket LinkedIn-en, Facebookon vagy a weboldalakon használtok összegyűjtöttem azokat a kritikus pontokat, amik miatt a kép csak egy rendezetlen kirakat lesz és nem egy olyan eszköz, ami több lehetőséget és pénzt is hoz a konyhára.

Most nyisd meg a kedvenc képedet és nézd meg, hogy az alábbi pontok közül valamelyik jellemző-e rá? Ha nem, akkor gratulálok és nyugodt szívvel használd a fotód, mert remekül szolgálja a sikeredet!

A Te fotódon is van ilyen hiba?

  1. A szemeid sötétek. Ez a rossz világítás és/vagy beállítás miatt lehet. A szem az első, amit először megnézünk egy emberen, és ez az a terület, ami rögtön bizalmat ébreszthet másokban. A drámai portéknál még belefér, hogy az egyik világos és a másik sötét, de ha mindkettő jellegtelenné válik a képen, akkor érdemes elgondolkodni a cserén.
  2. Más tárgyak és/vagy színes dolgok is jól kivehetőek a fotó hátterében. Ezek gyorsan elvonják a figyelmet a lényegről: Rólad! Csak egy katyvasz lesz a benyomás, amit a fotód maga után hagy.
  3. Világító homlok. Egy fotón mindig a legvilágosabb pont lesz ami elvonja a figyelmet. Ha esetleg kevesebb a hajad, akkor arról fognak megjegyezni és nem a tekintetben látható lelkesedésről. Ugyanez igaz a magas homlok esetében is, sokszor a rosszul beállított világítás káros lehet a kép eredményességére.
  4. Hibásan megválasztott színek és öltözék. A ruha színe megsokszorozza a hatást, ha jól van kiválasztva. A színtanácsadók tudománya nem ördögtől való, rengeteget dobhatunk az arcunknak, a genetikánknak megfelelő színek viselésével az összképen. Ugyancsak hatással lehet a képed eredményességére, hogy milyen háttér előtt készült. Üzleti életben a fehér, a szürke és a fekete is jól működik, a tarka-barka hátteret kerüld mint ördög a kápolnát! Egy képzett fotós ezeket jól kiszúrja és segíthet a megfelelő színek és öltözékek kiválasztásában.
  5. Kifejezéstelen arc. Utolsó (előtti) pont, de talán a legfontosabb. Ha a fotózás pillanatában mindenféle gondolatok jártak a fejedben, akkor valószínűleg egy kifejezéstelen arccal vagy erőltetett mosollyal készült a képed, amivel nem fogsz kitűnni a többiek közül. Egy őszinte arckifejezés hatása hosszú ideig bevésheti az arcodat az érdeklődők emlékezetébe és sokkal inkább bizalmat ébreszt.

+1. Ha szemüveges vagy. Kék-zöld becsillanások a szemüvegen, ráadásul ennek vonala még bele is vág a szemedbe. A szem a lélek tükre, érdemes nem elfedni zavaró színekkel és vonalakkal. Egy profizmust sugárzó képen ezt szépen meg lehet oldani.

Persze ezernyi más tényező is lehet, ami zavaró tudat alatti hatást kelt egy képen, azonban véleményem szerint ezek a legfontosabb és a legtöbbször figyelmen kívül hagyott „hibák”, amik nem hoznak pozitív előmenetelt a munkádban, az állásra jelentkezések során vagy az üzleti életedben.

Ha nem hiszed járj utána!

Létezik egy külföldi oldal, ahol komoly visszajelzést kaphatsz a képed összebenyomását illetően. Próbáld ki a Photofeeler oldalt, ez a legegyszerűbb útja hogy megbizonyosodj róla, hogy érdemes-e új képet készíttetned.

Ha pedig szeretnél részletes szakmai elemzést a jelenlegi képedről vagy ötleted sincs hogyan lehetne többet kihozni a vizuális kommunikációdból, akkor én is szívesen állok a rendelkezésedre. Keress bátran a hello@gyurispeter.hu email címen.  

Share This